Судити командира за служіння і захист Батьківщини – неприпустимо

Ми, офіцери управління оперативного командування «Схід», протягом двох років спостерігаємо за судовим процесом у справі щодо трагічної загибелі 40 десантників 25 окремої повітрянодесантної бригади та дев’яти членів екіпажу борта ІЛ-76, які загинули внаслідок жахливого і підступного терористичного акту 14 червня 2014 року.
Ми висловлюємо глибокі співчуття родинам загиблих Героїв, які виконали свій обов’язок та стали на захист Батьківщини, коли ворог ступив на нашу землю. Ми, знаємо що таке втрачати бойових побратимів і цей біль буде завжди у наших серцях. Однак, війна триває і, на жаль, це не останні її жертви…
Вже два роки судять офіцера Збройних Сил України генерал-майора Віктора Назарова. Його звинувачують у службовій недбалості, однак досі слідством не встановлено причини катастрофи: не з’ясовано хто збив літак і з якої саме зброї. Обвинувачення наполягає на тому, що генерал Назаров не вжив заходів для убезпечення повітряних перевезень для забезпечення оточених військ у луганському аеропорту.
Нагадаємо, до оточених сил у луганському аеропорту було здійснено 18 успішних перевезень, всі вони здійснювалися з урахуванням обставин, які склалися на той час. Борти, які залучалися до перевезень, були укомплектовані досвідченими екіпажами і неодноразово здійснювали посадки, у тому числі у ніч до катастрофи та безпосередньо у ніч катастрофи.
Генералу Назарову інкримінують те, що він не врахував інформацію про наявність ПЗРК у бойовиків, однак, як виходить з матеріалів справи, ця інформація встановленим порядком йому доведена не була. Тим не менш, вже мали місце застосування ПЗРК по літакам і гелікоптерам у зоні проведення АТО, і для зменшення імовірності ураження, літаки, що здійснювали постачання сил у луганському аеропорту виконували комплекс заходів для уникнення ураження з ПЗРК. Для цього посадки здійснювалися вночі, з підвищеною вертикальною швидкістю та вимкненими посадковими вогнями – це мінімізувало можливість обстрілу з землі. Ці заходи довели свою ефективність – всі борти, які сідали за так званою «афганською» схемою, здійснили успішні приземлення, у тому числі здійснив успішну посадку перший з трьох літаків, які перевозили десантників 25 окремої повітрянодесантної бригади 14 червня.
Згідно матеріалів справи, загиблий борт не побачив злітно-посадкову смугу через відмову генератора, що живив її освітлення. Екіпаж ухвалив рішення заходити на друге коло за стандартною схемою посадки та увімкнув посадкові вогні, після чого був атакований з ПЗРК та великокаліберної автоматичної зброї. Це підтверджується записом камери відео спостереження, яка зафіксувала момент катастрофи.
Це війна, і війна не буває без жертв. На жаль загинули 49 наших побратимів, які не повернуться до своїх родин. Наразі на лаві підсудних знаходиться генерал Назаров якого судять за те, що він на посаді начальника штабу антитерористичного центру не зберіг 49 життів. І на лаві підсудних знаходиться він, а не ті, хто вчинив цей терористичний акт.
За такою логікою можна судити будь-якого командира, чий підрозділ зазнав втрат під час бойових дій. Це неприпустимий прецедент у країні що зазнала військової агресії і боронить свою свободу і незалежність.
Судити командира можна і треба за зраду чи боягузтво у бою.
Судити командира за служіння і захист Батьківщини – неприпустимо.

Офіцери управління оперативного командування «Схід»

ДОВІДКА. 21 травня 2014 року був призначений начальником оперативного штабу АТО. На цiй посадi спланував близько 40 операцiй, серед яких були заходи по деблокуванню угрупування Збройних сил України, яке захищало Луганське летовище. Найближчi вiйськовi частини ЗСУ знаходились північніше Сіверського Донця за сто кілометрів від гарнiзону Луганського аеропорту. Тому штабом АТО i була розроблена операцiя по організації повiтряного мосту до Луганську. 17 разiв транспортнi лiтаки успiшно доставляли вантажi, озброєння й особовий склад з метою створити під Луганськом посилену батальйонно-тактичну групу, спроможню вести активнi наступальнi дiї. Стратегiчно, це дозволило б вiдтягнути частину ворожих сил iз району Краматорськ — Слов’янськ. Але вночі 14 червня, на третій тиждень активної фази АТО, пiсля того, як перший літак сів у Луганську, розвантажився i вилетiв у зворотному напрямку, другий лiтак, — військовий транспортник Іл-76 був збитий при заходi на посадку; загинули 9 членів екіпажу і 40 десантників 25-ї окремої Дніпропетровської повітряно-десантної бригади. Штаб АТО в цей день отримав iнформацiю, про можливу наявнiсть ПЗРК у сепаратистiв, але, зi слiв генерал-майора Назарова, вона була суперечливою i потрапила до нього вже пiсля початку операцiї із чотирьох транспортних рейсiв до Луганську в нiч проти 14 червня. Пiсля збиття лiтака, два iнших борти, якi вже були у повiтрi, негайно повернули назад. Одноразова, катастрофiчна загибель великої кiлькостi особового складу внесла корективи в плани АТО: як наслiдок, у липні українські війська змушені були з боями і новими втратами пробивати сухопутний коридор через Щастя до Луганського летовища. Був встановлений контроль над Георгієвим, Лутугиним, Новосвітлівкою і Хрящуватим. 24 серпня регулярні підрозділи армiї Російської Федерації перейшли в наступ, що внесло корiннi змiни в хiд подiй АТО.

НОВИНИ РАЙОНІВ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

новини Апостолівського району

новини Васильківського району

новини Верхньодніпровського району

новини Вільногірська

новини Дніпра

новини Жовтих Вод

новини Км’янського

новини Криворізького району

новини Криничанського району

новини Магдалинівського району

новини Марганця

новини Межівського району

новини Нікопольського району

новини Новомосковського району

новини Павлоградського району

новини Першотравенська

новини Петриківського району

новини Петропавлівського району

новини Покрова

новини Покровського району

новини П’ятихатського району

новини Синельниківського району

новини Солонянського району

новини Софіївського району

новини Тернівки

новини Томаківського району

новини Царичанського району

новини Широкинського району

новини Юр’ївського району